Crec a ciència
certa, i així ho he manifestat en algun post anterior, que una bona portada és
sinònim d'èxit. Una imatge suggerent, un tipus de lletra diferent i
identificable o, fins i tot el color dels elements que la conformen forma part
del màrqueting editorial modern. És evident, que una portada no ho és tot;
fonamentalment, perquè el realment interessant és l'argument que es trobarà un
en el seu interior. Però a ningú escapa que avui en dia, on és tan important la
immediatesa, les sensacions a primera vista són fonamentals i cal saber captar
al consumidor.
Permeteu-me que
faci un símil amb un fabricant de caramels. Suposem que elabora els millors
caramels del món; dolços, saborosos i que no s'enganxen a les dents. Resulten
deliciosos perquè tenen una cosa única, un sabor diferent. Però clar, seran boníssims,
però si l'embolcall és lleig i poc suggerent no cridarà l'atenció de ningú.
Serveixi aquesta
comparació per entendre que no tot és una bona obra, sigui del gènere que
sigui; els lectors potencials que escolliran un llibre en una prestatgeria o en
una pàgina web es fixaran també en l'embolcall.
Ningú pot posar
en dubte la qualitat d'aquests clàssics; no en va, molts d'ells habiten
indefinidament a milers de prestatgeries de les nostres llars i el temps els ha
atorgat l'etiqueta de grans clàssics de la història. Però mireu les seves
portades. Creieu realment que qualsevol d'aquests llibres es vendrien avui en
dia?
Cada autor busca
repetir els elements identificatius que van fer d'altres títols un èxit de vendes.
És principalment en les sagues on més identifiquem aquest continuisme en
l'estil de les seves cobertes, però la tendència va molt més enllà. Molts
autors ja s'identifiquen per un disseny concret dels seus embolcalls.
La saga Milenium
és un dels més clars exemples d'aquesta tendència, com també ho és Dolores
Redondo.
Sagues a banda,
quan em referia a aquestes característiques recognoscibles que formen part de
la marca personal d'un autor, em vénen al cap dos exemples. Semblants en el seu
colorit, en el tipus de lletra i en l'elecció dels títols, Blue Jeans i
Federico Moccia són coneguts ja per aquest aspecte diferencial que els
identifica.
El que ens
trobarem a l'interior d'aquests llibres serà millor o pitjor, agradarà més o menys,
però això ja ho jutjaran els lectors després de desfer l'embolcall.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada