dilluns, 22 d’agost del 2016

LLIBRES QUE VAIG LLEGINT - AGOST 2016


Després d'una bona temporada sense lectures recreatives, aquest estiu m'he posat una mica al dia i ho he fet amb algun dels llibres que han caigut a les meves mans durant aquest any. Vaig començar amb Leyendas de Tartessos de Manuel Pimentel, que em va regalar la meva amiga Núria fa uns mesos i, la veritat, m'esperava trobar molta chicha en ell. A fe que no m'ha decebut i vaig poder satisfer els meus desitjos.



Leyendas de Tartessos té un punt màgic que es barreja amb la llegenda d'un regne del qual hi ha molt poc testimoni, la mitologia i la història. Ben narrat i molt ben documentat, el llibre es compon de mitja dotzena de relats novel·lats que il·lustren diferents etapes tartèsicas, omplint amb ficció o llegenda -a gust del consumidor- alguns dels fets històrics del que va ser una de les primeres civilitzacions avançades d'Occident. Bona lectura i recomanada.




També va caure durant aquests dies de vacances La vident de la lluna plena de la Isabeldel Río. Era una de les adquisicions de Sant Jordi i em venia de gust fer una passejada per la Barcelona màgica amb un thriller lleuger. La vaig llegir en català, però la podeu trobar també en castellà.

Amb Isabel del Río el dia de Sant Jordi



La vident de la lluna plena es llegeix en dos geures, de fet m'ho vaig cruspir en quatre o cinc dies, mentre gaudia d'unes mini-vacances al Pirineu. És una novel·la deliciosa amb intriga des de la primera pàgina, lleugera i ben escrita, amb un estil molt directe i proper. La trama està molt ben traçada, amb un fil conductor molt original, el de les cartes del tarot, que es converteixen en pistes, d'una banda vitals per a la protagonista, però alhora, necessàries per al desenvolupament de la història. Encara que té bons personatges, tots ells amb cert pes específic, és una novel·la armada bàsicament pel seu actor principal, la Laia, una doctora amb un passat familiar fosc. Molt ben dissenyada, per cert. Per als que som de Barcelona i ja tenim alguns anys, advertir que es fa especialment llaminer conèixer alguna coseta més d'alguns escenaris de la ciutat, molts d'ells màgics. Molt recomanable.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada